Schade melden– alle informatie voor schadeclaims

Service-4

Schade melden

  • Heel gemakkelijk online
  • Alle informatie op een rijtje
  • Ondersteuning door schadeafdeling

Schade melden

Wilt u een verzekerd voorval melden? Wij zijn er voor u als het even tegenzit.

Dien eenvoudig uw schadeclaim per e-mail in via claim-service@hansemerkur.nl

Vragen over schademelding? Contact ons op: claim-service@hansemerkur.nl

Belangrijke documenten en informatie

Kies het juiste Schadeformulier vul het in en stuur het per post of per e-mail naar ons op. U kunt hiervoor het volgende e-mailadres gebruiken: claim-service@hansemerkur.nl

HanseMerkur Reiseversicherung AG
Abt. RLK
Postfach
20352 Hamburg / Germany

Dit formulier voor schademeldingen is niet voor terugbetaling van premies bedoeld. Neem voor het controleren van een terugbetaling van premies direct contact met ons op door een e-mail te sturen naar claim-service@hansemerkur.nl

Deze documenten en gegevens hebben wij bij elke schadeclaim nodig:

  • Kopie van boekingsbevestiging van reisorganisator
  • Kopie van verzekeringsbewijs
  • Voor het overmaken van eventuele vergoedingen de bankgegevens van de ontvanger (bij internationale betalingen IBAN en BIC)
  • Informatie over betalingen buiten SEPA-gebied: ABA- of branch code, routing no. en swift code vereist
  • Adresgegevens van verzekerde

Hebt u nog vragen? Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over schadeclaims.

Medische kosten buitenland

Schadeformulieren voor uw medische kosten in het buitenland:

Verzekerde gebeurtenis in de reis-ziektekostenverzekering

Annuleringsverzekering

Schadeformulieren voor uw annuleringsverzekering:

Melding van schade bij annuleringsverzekering

Toestemming voor het verzamelen en gebruiken van gezondheidsgegevens

Stuur ons voor een snelle schadeafhandeling de volgende documenten toe (stuur ons ook altijd de documenten toe die u bovenaan deze pagina vindt):

  • Alle originele boekings- en annuleringsdocumenten;
  • Originele aankoopbewijzen van betaalde kosten;
  • Een doktersverklaring met informatie over diagnose en behandeling (bij reisonderbrekingsverzekering arts op plaats van bestemming); Vul ons formulier ‘Annuleringsverzekering met ontheffing van geheimhoudingsplicht’ in en stuur het ondertekend naar ons op. Zo kunnen wij eventueel een vraag aan uw behandelend arts stellen.
  • Bij overlijden een kopie van de overlijdensakte;
  • Bij ontslag een schriftelijke verklaring van de werkgever waarin wordt bevestigd dat het ontslag op economische gronden heeft plaatsgevonden. Daarnaast een schriftelijke verklaring van het UWV over het begin van de werkloosheid (geldt alleen bij annulering van de reis);
  • Bij een nieuw dienstverband na werkeloosheid een schriftelijke verklaring van de nieuwe werkgever waarin staat wanneer het dienstverband ingaat en een schriftelijke verklaring van het UWV over deze wijziging (geldt alleen bij annulering van de reis);
  • Bij verandering van baan een schriftelijke verklaring van de oude en nieuwe werkgever (geldt alleen bij annulering van de reis) inclusief bewijs van proefperiode;
  • Bij nodige herkansingen als iemand voor zijn tentamen is gezakt een schriftelijke verklaring van de universiteit of de school voor hoger of middelbaar beroepsonderwijs (geldt alleen bij annulering van de reis);
  • Bij zittenblijvers de bevestiging van de school of een kopie van het rapport (geldt alleen bij annulering van de reis);
  • Bij een dagvaarding, een echtscheidingsprocedure of een vertraging door verkeer de betreffende bewijzen;
  • Bij een ziekte van een voor de reis aangemelde hond een schriftelijke verklaring van de dierenarts.